„Erasmus+“ 1 pagrindinio veiksmo bendrojo ugdymo mobilumo (KA122) projektas „Universaliojo dizaino taikymas ikimokykliniame ugdyme“ sutarties Nr. 2021-2-LT01-KA122-SCH-000042116.
AMusEd organizuojami kursai „Muzika vaikų darželyje"
Pirmieji projekto mokymai vyko 2022 m. gegužės 16-20 dienomis Nikosijoje, Kipre "AMusEd" organizacijoje. Mokymuose dalyvavo lopšelio-darželio direktorė Sigita Baranovskienė ir direktorės pavaduotoja ugdymui Violėta Deksnienė.
Dalyvės pagilino žinias ir supratimą apie muzikos integravimą į kasdienes veiklas dirbant su ankstyvojo ugdymo vaikais ir vaikais, turinčiais specialiuosius ugdymo poreikius, bei grupės valdymą ir ugdymo programos darželyje pritaikymą. Dažna problema įstaigoje yra vaikų, turinčių specialiuosius ugdymosi poreikius, muzikinis ugdymas. Mokymų metu, kuriuos vedė muzikos ekspertė, pedagogė, universiteto lektorė Maria Demosthenous, dalyvės turėjo galimybę padiskutuoti apie kylančias problemas ir kartu prieiti sprendimų, suprasti kokie metodai gali būti taikomi įtraukiojo ugdymo kontekste.
"Zoltanas Kodaly pritarė, kad muzikos mokymas mokyklose prasidėtų darželyje. Jis teigė, kad muzikinės klausos ugdymas gali būti sėkmingas, jei jis pradedamas žaismingai iki 6 metų."
"Švietimas turi dvi šakas: vieną gimnastikos, kuri yra susijusi su kūnu, o kitą – muzikos, kuri skirta sielai tobulinti. Platonas."
"Elementari muzika niekada nėra tik muzika. Ji yra susieta su judesiu, šokiu ir kalba, todėl tai yra muzikos forma, kurioje privaloma dalyvauti ir kurioje dalyvaujama ne kaip klausytojas, o kaip atlikėjas. C. Orff"
"„Muzika yra viena iš galingiausių mokytojų priemonių - disponavimas sielai formuoti.
Yra tam tikra žmogaus emocinio ir intelektualinio gyvenimo sfera, kurią gali išreikšti tik muzika ir niekas kitas. Zoltán Kodaly".
Metodinė medžiaga „Muzika vaikų darželyje" (Music at the kindergarten)
Europass Teacher Academy kursas „Efektyvi pedagogika XXI amžiuje“
Spartūs pokyčiai šiuolaikiniame pasaulyje pabrėžia minkštųjų įgūdžių (tokių kaip kritinis mąstymas, bendradarbiavimas, kūrybiškumas ir bendravimas) svarbą mokykliniame ugdyme.
Todėl mokytojai turi pritaikyti savo mokymo programas ir pritaikyti naują pedagoginę praktiką, kad galėtų veiksmingai skatinti šiuos gebėjimus tarp besimokančiųjų.
Dvi lopšelio-darželio mokytojos 2023 m. kovo 27-balandžio1 dienomis dalyvavo mokymuose „Effective Pedagogies for 21st-Century Learning" Nice, Prnacūzijoje. Šis kursas padėjo išplėsti savo pedagoginių įgūdžių repertuarą, kad atitiktų tokius naujus poreikius. Visų pirma jame buvo pristatyti keturi pagrindiniai į besimokantyjį orientuoti požiūriai, kurie įgauna pagreitį visame pasaulyje: projektinis mokymasis (PBL), technologijomis patobulintas mokymasis (TEL), mokymasis bendradarbiaujant ir dizaino mąstymas kūrybiškam problemų sprendimui.
Mokytojos įgyjo praktinių žinių apie kiekvieną iš šių pedagogikos metodų. Išmoko įtraukti juos į savo realų gyvenimo kontekstą, tyrinėdamos pagrindines jų savybes, sužinojo apie geriausią praktiką, aptardamos privalumus ir trūkumus ir naudodamos rubrikas mokymosi rezultatams įvertinti.
Kurso pabaigoje susipažino su pagrindinėmis į besimokantįjį orientuoto mokymosi ypatybėmis ir pasijuto labiau pasiruošusios ir labiau pasitikinčios jas pritaikyti savo veiklose.
Kursų dalyvės pagerino planavimo žinias, kurios padės inicijuoti pedagoginės praktikos transformaciją klasėje ir mokykloje.
Tūkstančio mylių kelionė prasideda vienu žingsniu. Šio kurso dalyviams buvimas XXI amžiaus mokytoju nustos būti žodžiu popieriuje, o ilgainiui virs realybe.
https://www.teacheracademy.eu/course/21st-century-learning/